כתובתנו

נחל דולב 16, בית שמש

התקשרו

050-570-0913

דוא׳׳ל

start@start-art.co.il

פיסול בחוטי ברזל

ראשי בלוג פיסול בחוטי ברזל

פיסולים שונים בחוטי ברזל

הפיסול בחוטי ברזל או מתכת הינו תחום אמנות רחב ומגוון מאוד. חומרי הגלם בתחום זה רבים ולחומרים שונים תכונות שונות כגון גמישות וחוזק שונים המשפיעים מאוד על סגנון עבודה. חוטי ברזל, ברזל מגלוון, ברזל מצופה פלסטיק, נחושת, פליז, אלומיניום הם חלק מחומרי הגלם לפיסול בחוטים, עוביי החוטים משתנה ונע בין עשיריות המילימטרים ועד לשלושה מ"מ ולעיתים אף יותר.

שיטות הפיסול הנפוצות בחוטי מתכת הינן: פיסול בליפוף חוטים, פיסול קווי מתאר – רישום תלת מימדי, (פיסול מעטפת )יצירת רשת מחוטים,( פיסול אפריקאי )ציפוי המעטפת בחרוזים,( פיסול סבך חוטים).

פיסול בליפוף

מסדרים כמה חוטים כבסיס לפיסול ומסביב מלפפים חוט, דק יחסית, עוד ועוד ליפופים, עד להשגת התוצאה הסופית. ניתן לשלב מספר חומרים, עוביי חוט שונים על מנת להשיג תוצאה מעניינת יותר. פיסולים בליפוף חוטים קיימים בגדלים שונים כאשר גודל השדרית משפיע על עובי החוט המלפף וכמובן על גודל העבודה כולה. אלה פסלים מלאים )וכבדים למדי במשקלם,( הנוצרים מחוטים וניתן למצוא כיום פסלים מסוג זה בגודל אדם ויותר.

פיסול קווי מתאר

שיטת פיסול זו נוטה למינימליזם. קו אחד כמעט בודד מייצג את בעל החיים או הדמות המפוסלת, ואת הנפח ושאר הדמות אנו משלימים עם הדמיון. ניתן למלא את החלל בכיסוי חלקי של בד, פלסטיק, משטחי מתכת דקים או כל חומר מילוי/ ציפוי אחר.

פיסול מעטפת

ע"י חיבור מספר חוטים יוצרים רשת העוקבת אחר קווי המתאר ויוצרת הדמות. גם פסלים אלה מצופים מפעם לפעם אולם יופיים הגולמי אינו מצריך/ מצדיק ציפוי כלשהו. טכניקה זו דומה בעיקרה לעבודה עם רשת מתכת.

פיסול מעטפת

ע"י חיבור מספר חוטים יוצרים רשת העוקבת אחר קווי המתאר ויוצרת הדמות. גם פסלים אלה מצופים מפעם לפעם אולם יופיים הגולמי אינו מצריך/ מצדיק ציפוי כלשהו. טכניקה זו דומה בעיקרה לעבודה עם רשת מתכת.

פיסול סבך חוטים

שיטת פיסול זו הינה שילוב בין פיסול קווי המתאר ופיסול המעטפת. הבסיס לפסל הוא שדרית עליה מלפפים חוטים לא בצפיפות. החוטים מלופפים, נכנסים ויוצאים מתוך הפסלון, פנימה והחוצה עד ליצירת דמות מלאה אך בהחלט לא צפופה או כבדה כמו בשיטת הליפוף.

בקרו בעמוד הבית לקבלת פרטים נופסים על קורסים וסדנאות לאמנות.

מאמרים נוספים

אנו זמינים לכל שאלה, בקשה או פניה שיש לך.

הזמינו סדנאות אמנות המותאמות לצרכים שלכם!

דילוג לתוכן